Actueel

Werving scholen ‘Lesson Study in Nederland’

20 juli 2017

Vanaf heden zijn we gestart met de werving van vo-scholen voor deelname aan het onderzoek ‘Lesson Study in Nederland’, een promotieonderzoek van Iris Uffen, werkzaam als onderzoeker bij de Rijksuniversiteit Groningen. We zijn op zoek naar vo-scholen die Lesson Study... Lees meer

Terugblik Onderwijs Research Dagen 2017

20 juli 2017

Op de ORD (Onderwijs Research Dagen) in Antwerpen op 28 juni 2017 vond een interessant symposium over Lesson Study plaats. Lees hier de drie presentaties van Lesson Study NL: 1. Lesson Study: Effectief en bruikbaar in het Nederlandse onderwijs? Door... Lees meer

Herinnering: World Association of Lesson Studies (WALS)

20 juli 2017

Van 24-27 November 2017 wordt op de Nagoya University in Japan een internationale conferentie over Lesson Studies gehouden (WALS2017). Het thema is ‘Bridging Research and Practice through Lesson Study’. Voorstellen indienen voor WALS2017 moet voor 31 juli 2017. Voor meer... Lees meer

Terugblik Lessonstudy Conferentie 2017

22 mei 2017

**Tweede landelijke Lesson Study conferentie 9 mei 2017** Na het grote succes vorig jaar van de eerste landelijke bijeenkomst voor Lesson Study in Nederland kwamen op 9 mei leraren, lerarenopleiders, en onderzoekers voor de tweede keer bijeen. Het programma met... Lees meer

Programma LessonStudyNL studiereis staat online

9 mei 2017

Kijk voor meer informatie en het programma op deze pagina: /actueel/lessonstudynl-organiseert-studiereis-naar-japan Lees meer

Blog: Veilig uit je comfortzone met Lesson Study #4

2 mei 2017

Op de 2e Nederlandse Lesson Study NL conferentie van 9 mei wordt een live onderzoeksles gegeven. Dit wordt voorbereid door een team wiskundedocenten van het Christelijk Gymnasium Utrecht; zij voeren daartoe een Lesson Study cyclus uit. In deze blogs houden... Lees meer

Blog: Veilig uit je comfortzone met Lesson Study #3

2 mei 2017

Op de 2e Nederlandse Lesson Study NL conferentie van 9 mei wordt een live onderzoeksles gegeven. Dit wordt voorbereid door een team wiskundedocenten van het Christelijk Gymnasium Utrecht; zij voeren daartoe een Lesson Study cyclus uit. In deze blogs houden... Lees meer

LessonStudyNL organiseert studiereis naar Japan

25 april 2017

LessonStudyNL organiseert een studiereis van 18-27 november 2017 naar Japan. Er worden scholen in Tokyo bezocht en aansluitend wordt per trein gereisd van Tokyo naar Nagoya waar de 11e Internationale Conferentie van de World Association of Lesson Studies plaatsvindt. Klik... Lees meer

Gezocht: promovendi voor promotietrajecten

25 april 2017

Gezocht: promovendi voor twee promotietrajecten waarin Lesson Study een rol in speelt. NRO-project Leiderschap en Duurzame Innovaties. Kijk op https://www.utwente.nl/organisatie/werken-bij-de-ut/vacatures/!/vacature/1026116 BSL-project Begeleiding Startende Leraren. Kijk op https://www.utwente.nl/organisatie/werken-bij-de-ut/vacatures/!/vacature/961216 Lees meer

11e World Association of Lesson Studies (WALS)

25 april 2017

De 11e World Association of Lesson Studies (WALS) Annual International Conference vindt plaats in Nagoya University, Japan van 24-27 November 2017. Het thema is Bridging Research and Practice through Lesson Study. Meer informatie op: http://www.wals2017.com/ Lees meer

Blog: Veilig uit je comfortzone met Lesson Study #2

18 april 2017

Op de 2e Nederlandse Lesson Study NL conferentie van 9 mei wordt een live onderzoeksles gegeven. Dit wordt voorbereid door een team wiskundedocenten van het Christelijk Gymnasium Utrecht; zij voeren daartoe een Lesson Study cyclus uit. In deze blogs houden... Lees meer

Blog: Veilig uit je comfortzone met Lesson Study #1

5 april 2017

Op de 2e Nederlandse Lesson Study NL conferentie van 9 mei wordt een live onderzoeksles gegeven. Dit wordt voorbereid door een team wiskundedocenten van het Christelijk Gymnasium Utrecht; zij voeren daartoe een Lesson Study cyclus uit. In deze blogs houden... Lees meer

NRO subsidie voor LessonStudyNL

21 maart 2017

Het consortium LessonStudyNL heeft een NRO subsidie Formeel en Informeel Leren gehonoreerd gekregen. De titel van het onderzoek luidt: ‘Validering en waardering van Lesson Study als mengvorm van formeel en informeel leren in de Nederlandse context’. Startdatum is 1 juni... Lees meer