Praktijkpublicaties

  • Coenders, F.G.M. & Verhoef, N.C. (accepted for publication). ‘Lesson Study’ voor het ontwikkelen van vakdidactische competenties van beginnende leraren secundair onderwijs: Een case-studie. In J. de Wilde, S. Beausaert, & S. de Vos (Eds.), Ondersteuning voor de startende leraar: inspiratieboek. Leuven en Maastricht: Odisee.

  • Alkemade, J., & Goei, S.L. (2015). Lesson Study en Schattend Rekenen. Euclides, 90(7), 20-23.
  • Vries, S. de, Bergema, E., Riedstra, F., & Velleman, C. (2014). Hoe houden we alle leerlingen gemotiveerd bij de Franse les?: Differentiëren op het Drachtster College via Lesson Study. Van twaalf tot achttien, 24(9), 16-19.
  • De Vries, S., Verhoef, N.C., & Goei, S.L. (2016). Lesson Study: een praktische gids voor het onderwijs. Apeldoorn/Antwerpen. Garant.
  • Goei, S.L., Verhoef, N.C., de Vries, S., Van Vugt, F., & Coenders, G.G.M. (2015). Een Lesson Study team als een professionele leergemeenschap. Tijdschrift voor Lerarenopleiders, 36(4), 83-90.
  • Timmer, M., & Verhoef, N.C. (2014). Combinatoriek, meer dan trucjes. Euclides, 90(3), 12-13.
  • Verhoef, N.C. (2011a). Lesson Study, deel 1. Euclides, 87(3), 171-173.
  • Verhoef, N. C. (2012). Lesson Study deel 2. Euclides, 87(4), 144-147.
  • Verhoef, N.C. (2011b). Lesson Study: De kunst van het lesgeven. Nieuw Archief voor Wiskunde, 12(5), 206-209.
  • Verhoef, N.C., & Timmer, M. (2013). Lesson study, deel 3. Euclides, 87(5), 173 -176.
  • Verhoef, N.C., Timmer, M., & Hoeksema, F. H. (2014). De introductie van analytische meetkunde. Euclides, 90(2), 4-6.
  • Schipper, T.M. & Goei, S.L. (2015). Leerkrachten openen deuren van klaslokalen. Tijdschrift Intern Begeleiders, 5(4), 17-19